משלחת מועדון עתיד MUN בכנס בין לאומי.

המשלחת ששלחנו לקנדה, משלחת בת עשרה נציגים ממועדון עתיד MUN לוד (מ-30 משתתפים), של מודלהאו״ם, היוותה את שיא העשייה בנושא זה השנה. המשלחת השתתפה בכנס  בין לאומי של בתי ספר תיכוניים ,  אפריל 6-8 CAHSMUN ,כנס עמוס וגדוש בן שלושה ימים, בו השתתפו למעלה מ-800 ילדים, רובם המוחלט קנדים ואמריקאים. להתמודד מול דוברי אנגלית ומול הנציגים מנוסים אינה משימה פשוטה כלל ועיקר.

הוועדות עצמן סיפקו אתגרים נוספים ומעניינים: בין אם זה להתבלט בוועדות ולבנות קואליציות, האספה הכללית, ועדות של כמעט מאה איש, ובין אם זה להתמודד בוועדות הקטנות עם הנציגים החזקים ביותר. הילדים בהחלט נענו לאתגר ותפקדו באופן מופתי.

את הכנסים הקדימה הכנה אינטנסיבית, שהתחילה עוד בתחילת השנה – כל יום שישי התכנסו כולם על מנת לחקור כמה שאפשר על הדמויות שלהם ועל הוועדות שלהם, לחשוב על פתרונות יצירתיים לנושאים ולכתוב נאומים. התלמידים פיתחו ושיפרו מיומנויות של שיתוף פעולה, חשיבה ביקורתית ויצירתית, הרחיבו את הידע שלהם בדיפלומטיה וחשבו על פתרונות של בעיות עולמיות. במועדון, ההכנה הייתה ייחודית לכל אחד, בשל המגוון הרחב של הוועדות בהן השתתפו:

איילת רם – הקבינט הרוסי -מלחמת אפגניסטן 1979   גורבצ׳ב

אסף דר – הוועדה הסוציאלית-הומניטרית – הודו- רדיפה של מיעוטים לשוניים; מוסלמי רוהינג'ה במיאנמר

אריאל בידר – מועצת הביטחון – גיניאה המשוונית- בטיחות סייבר והתגוננות מלוחמת סייבר ;שינוי כוח הוטו

ירדן יהודאי, הודו; עומר זיגדון; אינדונזיה – המדינות הבלתי מזדהות –נאוקולוניאליזם; שחיתות

מאיה שמיידלר – קבינט מלחמת האזרחים האמריקנית – שר הפנים

הוועדה לפירוז וביטחון שני וייסבוך – ארצות הברית; תום קירשנבאום- סומליה- פיראטים ;אסירי מלחמה

לאורך כל הכנס, חברי המשלחת בלטו ביכולותיהם, הן במנהיגות ובשיתוף פעולה והן בידע שהציגו בנאומיהם. אי לכך, שניים מחברי המשלחת קטפו פרסים, כאשר איילת רם סיימה שלישית בוועדה שלה ושני וייסבוך כתבה את מאמר העמדה הטוב ביותר. הכי חשוב חברי משלחת עתיד MUN לוד ייצגו את ישראל בכבוד והיו פניה היפות של ישראל.

גלריית תמונות

ידיעות נוספות

זכייה במקום הראשון בתחרות הארצית של FIRST

30 במרץ 2022

קבוצת הרובוטיקה זכתה הערב בתחרות הארצית של FIRST במקום הראשון ובפרס היושב ראש היוקרתי וזאת על התקדמות ושינוי שהביאה לקהילה ולסביבה. על פעילות קהילתית ענפה ויוצאת דופן ופעילות בכל המגזרים.