רובוטיקה

קבוצת הרובוטיקה "הספייקס" היא אחת הקבוצות הראשונות בארץ והחלה את פעילותה בתיכון למדעים בשנת 2006.

התלמידים המשתתפים בקבוצה הם תלמידים שמגיעים לפעילות מתוך רצון לתרום ומוטיבציה  והם מכיתות י'-י"ב.
הקבוצה מנוהלת ע"י תלמידים ומחולקת לקבוצות משימה ובעלי תפקידים. 

בקבוצה ארבעה צוותים: צוות מכניקה האחראי על תכנון הרובוט והבנייה שלו. צוות תכנות האחראי על תכנות הרובוט וכתיבת תכניות המשמשות את הצוות, צוות אלקטרוניקה האחראי על חיבור הרכיבים החשמליים ברובוט וצוות שווק-קהילה האחראי על שיווק ופרסום הקבוצה וכן על ניהול הפעילות הקהילתית של הקבוצה.

הפעילות הקהילתית של  קבוצת הרובוטיקה ענפה וחברי הקבוצה מפעילים תכניות התנדבותיות שונות ומגוונות :

  • מרכז למידה – עזרה בשיעורי בית לתלמידים המגיעים מבתי הספר היסודיים בעיר לוד.
  • עזרה לקבוצות רובוטיקה אחרות . אירוח בקיץ של קבוצות חדשות שהצטרפו לפירסט ועריכת סדנאות בכל תחומי ברובוטיקה.
  • עזרה בתחרות ה FLL – תחרות הרובוטיקה לתלמידים בחטיבות הביניים כולל הפעלת סמינר ובו הרצאות על הרובוטיקה ופעילויות על הרובוטיקה.
  • פיתוח משחק הקינקט לעזרה בפיזיותרפיה לתלמידים בבית החולים אסף הרופא.

במשך השנים זכתה הקבוצה בפרסים רבים:  בפרס על שרטוט תלת מימד, פרסים על בניית אתר אינטרנט הטוב ביותר, פרס האיכות עבור הרובוט, פרס היזמות  ו כן בתואר "מקצוענות אדיבה".

בחלוף עשור, ב-2016 זכתה הקבוצה בפרס "היושב ראש" היוקרתי מטעם פירסט . התואר ניתן על היותה מודל לחיקוי לשאר קבוצות הרובוטיקה , על תמיכה בקבוצות אחרות, על מעורבות והתנדבות בקהילה ועל הפצת מדע וטכנולוגיה בקרב הקהילה. הקבוצה זכתה בנסיעה לתחרות העולמית בסנט לואיס.

קהילת ה"ספייקס" כוללת בוגרים הממשיכים להיות מעורבים בפעילות הרובוטיקה של ביה"ס. בוגרים משמשים כמנטורים  ומגיעים מהצבא ומהאוניברסיטה כדי לסייע לקבוצה.

גורמים נוספים המעורבים בעשייה של הקבוצה: מנטורים מטעם חברות שונות כמו "אל על" ו"מוטורולה" המגיעים לעיתים לעזרה וכן הורים המגיעים לסייע , בין אם זה בתמיכה ובין אם זה בבניית הרובוט .

ניהול הקבוצה ע"י התלמידים עצמם, שיתוף הפעולה עם גורמים שונים, עבודת הצוות והאור בעיניים  מביאים לקבוצה מלוכדת ומגובשת ולתחושת שייכות עם גאוות יחידה.

פעילות הרובוטיקה מעודדת עבודת צוות, יצירתיות, מנהיגות, ערכיות ומעורבות בקהילה.

עוד פרטים על הקבוצה שלנו, תוכלו למצוא באתר בקישור הבא: http://www.spikes2212.com